Reklamationsanvisning
- Kunden har åtta (8) dagars reklamationstid:
- Fel i leveransen
- Det saknas en produkt i leveransen
- Felaktigt antal i leveransen
- Fel produkt har levererats
- Fel i beställningen
- Kunden har beställt fel produkter och vill returnera dem.
- Meriser Oy:s försäljares misstag vid beställningen (kunden bör alltid kontrollera orderbekräftelsen).
- Felaktig produkt bör reklameras genast produktens fel upptäcks, dock inte senare än tre (3) månader från leverans. Undantaget produkter med garanti.
- Felaktigt pris bör reklameras genast fakturan anlänt. Fel ger inte kunden rätt att uppskjuta betalningen av fakturan. Fel på produkter med garanti bör reklameras genast felet upptäcks.
- Kunden bör alltid fylla i en reklamationsblankett och kontakta Meriser Oy:s försäljare. Kontakten kan ske genom att skicka den ifyllda reklamationsblanketten till adressen merika@meriser.fi
- Meriser Oy behandlar inte reklamationer, om kunden inte fyllt i bolagets reklamationsblankett. Blanketten finns på Meriser Oy:s webbsidor.
REKLAMATIONSANMÄLAN
Orsak till reklamationen: |
Uppgifter om köparen | |
---|---|
Företaget* | |
Kontaktperson* | |
Adress* | |
Telefon* | |
E-post* | |
Produktens adress, om annan än köparens |
Uppgifter om produkt som reklameras | |
---|---|
Produktens benämning: | |
Produktnummer/tillverkningsdatum: | |
Inköpsdatum: | |
Ordernummer: | |
Försäljare: | |
Felet upptäckt: | |
Felanmälan gjord: | |
Mottagare av felanmälan: | |
Beskrivning av felet: | |
Annat att beakta: | |
Handläggare av reklamationen: | |
Den här blanketten ska alltid skickas till Meriser Oy tillsammans med produkten. Meriser Oy vidtar inga åtgärder, om blanketten inte har returnerats. | |
Jag har läst och godkänner de reklamationsanvisningar och returneringsvillkor som finns på sidan. |